27 Mayıs 2015 Çarşamba

Türkiyede İlerleme Gelişme Kalkınma Değişim ve Yeniliğin Neden Olmadığı Gerçeği

Bu yayında sizlere "Türkiye'de İlerleme Gelişme Kalkınma Değişim ve Yeniliğin Neden Olmadığı Gerçeği" başlığı altında ülkenin neden bugün bu konumda olduğu hakkında düşüncelerimi paylaşacağım. Aynı zamanda şaka ve gırgır makara amaçlı olmayan ve yazım kurallarına uygun olan ilk tek ve son yayınım olacak çünkü ben bu ülkenin ve vatandaşlarının hiç bir şeyi hak etmediğini düşünüyorum ne gerçekleri görmeyi ne de yazım kurallarını bile hak etmeyen bu topluma ilk ve son kez görüşlerimi açıklıyorum.

Dünyada hiç bir yerde bu kadar hızlı gündem değişiminin hiç bir yerde yaşanmadığını biliyoruz aynı zaman da diğer ülkelerde günlerce haber kanallarında ilk haber olarak çıkan olaylar bizim ülkemizin gazete veya haber bültenlerinde "belki" 3. 4.  sayfa haberi olarak tv'deyse 5-10 saniye gazetede ise 35-40 hece olarak yer alıyor fakat bu ülkenin gündem değişimi ve olaylara tepkisizlik dışında yüzlerce sorunundan benim ilgimi çeken nankörlük ve geri zekalılık. Gerçekten bu ülkede o kadar geri zekalı insanlar yaşıyor ki geri zekalı derken bile kendimi diğer ülkelerde yaşan geri zekalılara haksızlık yapıyormuşum gibi hissediyorum gelin sizlere neden "geri zekalı" kelimesinden bu kadar çok bahsettiğimi açıklayayım.

1) Olayları yorumlayamama konusundaki geri zekalılığımız.
Bu fotoğraftaki enteresan şey aynen şunları söylüyor:Bir domatesin kilosu diyelim 3.5'sa yurt dışına gidin bir tanesini alamazsınız kaç "eurolara" her şeyimiz dört dörtlük ama insanlarımız namkör." Evet cidden enteresan dimi geri zekalı muhtemelen işsiz çünkü toplumuzda bu tarz insanları genelde günün iş saatleri olarak nitelendirlen 09.00-18.00 arasında ya pazarda ya restaurantlarda yada otobüste yolda boş boş gezerken görebilirsiniz. Verdiği örnek cidden çok enteresan kendisi çalışmadığı için bunu anlamıyor olsa gerek örneğin Türkiye'de bir garsonsanız aldığınız ücret ortalama günlük 50-60 lira arasındadır aynı işi örnek verdiği ortalama bir Avrupa ülkesinde yaparsanız aldığınız ücret ortalama 200-250 lira arasında değişir ama Avrupa'da domatesin kilosu 5 euro olunca bu size tahminimce hayatınız hiç bir evresinde çalışıp ücret almadığınız için ilginç gelebilir ama bunu anlamak için akıl da yürütemiyorsanız bu sizin büyük ihtimalle Türk olduğunuz anlamına gelir.


2) Sarf edilen cümleleri anlayamama yada anlamamazlıktan gelme konusundaki geri zekalılığımız.

Bu fotoğraftaki Türkiye Cumhuriyeti "Cumhurbaşkanı" tayyip olayın gerçekleştiği yer "İzmir" 2005 yılında yaptığı bir konuşmada "zaman zaman İzmir'e yakıştırılan ifadeler var" deyip Gavur İzmir lafını ima ettiği yer burası. Bu konuyla ilgili resmin gayet açıklayıcı olduğunu düşündüğümden gerekli açıklamayı yapmayıyorum.

3) Hiç bir mantıklı açıklaması olmayan geri zekalılığımız.




Bu grafik 2014 yerel seçimlerinde Manisa'nın Soma ilçesinin oy dağılımını gösteren grafik.
Ben bu grafiği yorumlayabilicek sinir sistemine sahip değilim. %100 hükümet kaynaklı sebeplerden dolayı 301 madencinin hayatını kaybedenlerin yakınları kardeşlerine abilerine eşlerine babalarına yaptıklarını ihanetin grafiği ilçenin tamamına mal ediyorum çünkü Soma küçük bir ilçe zaten açılan sandık sayısından da anlayabilirsiniz bu küçük ilçede yaşayan herkesin birbirini tanıdığı yorumlasak doğru bir yorum yapmış olma ihtimalimiz hayli yüksek yani resmen insanlar  kardeşlerine abilerine eşlerine babalarına ihanet etmiş yaşanan faciadan sonra 1800lü yılların İngiltere'sini örnek verip dalga geçen , bu işin fıtratında var diyerek umursamayana cevap olarak demişki doğru söylüyosun evet dalga geçmekte çok haklısın.

4) Ülkenin şairinin yazarının geri zekalılıkta tavan yapmış olması konusundaki geri zekalılığımız.


Fotoğraftaki enteresan şeyin adı Hüseyin Kocabıyık bu bıyıkları olmayan kocabıyık ODTÜ'deki yol tartışması olduğı dönemde gazete olarak satılan "sabah" şeysinde 22 ekim'de bişeyler gevelemiş demişki:"Şu ODTÜ denen üniversite olmamış olsa Ankara ne kaybeder? Üniversite sistemimiz ne kaybeder?  Türkiye'nin bilimsel varlığı ne kaybeder?" Dünyanın en saygın üniversiteleri arasında 71. sırada yer alan ODTÜ hakkında bunları demiş şimdi bu amcık ağazlıyı geçtim bu adama yazar yapıp gazeteye alan ve bu okur kitlesine sahip olmasını sağlayan ülkenin insanlarına ben geri zekalı demeyeyimde ne diyeyim. Bu başlıktada bana edilcek küfürleri bi nevi engellemiş olmam lazım ama olağan üstü geri zekalı toplulumuz bu yazdıklarımıda yorumlayamayacağı için pek de küfür edilmemesi konusunda talepte bulunmayacağım.

Evet normalde şu liste belki yüzbinlerce daha uzar ama bu geri zekalı topluma ben o kadar değer vermediğim için burda bırakıyorum beni okuduğunuz için teşekkür ederim amacım toplumun tamamına hakarette bulunmak değil yaptığım ironiyle Türk toplumunun bence %35-40'lık kesimini anlattığımı düşünüyorum. Ülkenin aslında çokda iyi bireyler yetiştirdiğini fakat bunları tanımamızın sebebinin yine yoğunlukta olan geri zekalı kesime bağlıyorum ve şunları ekliyorum Türk Milleti ÇalışkanZekiydi.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder